波士顿:设计数字化组织(英文 18 页)

波士顿:设计数字化组织(英文 18 页)



施耐德电气的董事长兼CEO,他描述了数字技术已经打开了他的电气设备公司的机会:“网络连接对我们来说不是新的东西。在1995年我们开始将信息连接到互联网运作,但今天发生的是,我们从发电厂连接到插头一切连接到互联网。简而言之,所有产品都将被连接,所有数据汇总得到的,我们正在部署分析自动化或决策支持。我们从客户关系那里正获得各种信息决定我们的项目和服务。现在,我们与客户保持7X24联系。这意味着我们可以为客户带来新的价值,新的能力和很多新的服务。“

Tricoire在达沃斯举行的世界经济论坛2016年会上告诉观众,施耐德电气是如何改变了其研发机构添加软件和数据分析产品和服务,其客户的产品。他介绍,公司是如何成立一个独立分部为满足施耐德电气需求和提供第三方数字化解决方案服务的。

公司成立于1836年的施耐德电气现在在数字化方面可以媲美任何21世纪的高科技公司。由于进行数字化,该公司改变了业务上的多个维度的设计。管理层决定尽可能多的产品越好销售人员的互动与客户连接到互联网,给客户的产品添加基于信息的服务,采用敏捷的产品开发流程,建立一个新的数字化服务组织和更新。一个成功的老牌公司本身变成了一个数字业务。

Designing Digital Organizations

BCG and MIT studied how successful companies change their business and operating models as digital technologies reshape the way that they do business. Our goal was to learn how companies design the “next release” of themselves. 

How Are Digital Businesses Different?

They use new digital technologies in two ways. They bake digital technologies into their products and services, and they interact with customers, employees, business partners, suppliers, investors, and regulators through digital channels. 

Five Dimensions of Digital Business Design

Successful digital companies make explicit design changes in five dimensions of their businesses: customer experience, product and service offerings, ecosystems, control and alignment mechanisms, and ways of working. 

Approaching Digital Business Design 

The best digital strategies provide clear direction while remaining responsive to shifting circumstances and prospects. Good operating models incorporate tradition-al considerations, such as policies, processes, organization structures, and perfor-mance measures, but they also include the design dimensions discussed above.


[报告关键词]:   波士顿    数字化组织    设计  
让我们共同发展

在线提交可行性研究撰写需求

我们为化工、园区、工业产品、物流等撰写数百个可行性研究.

客户遍及全国,从保税区、铁路局、烟草、航空,电子、零售、电商到啤酒、邮政、物流园区、物流中心等各类企事业单位。从战略规划、可行性、信息系统管理、市场调研、生产管理和人力资源,产业园区规划、可行性这里都能够搞定!.

现在就提交需求

20年的咨询经验,数百个可行性研究案例

可以QQ联系我们:896161733;也可以电话:18121118831

商务服务

可以微信或者电话联系:18121118831

商业计划书

商务文档撰写

提供商业计划书、投资计划书咨询、撰写和指导

点击查看详细

可行性研究报告

商务咨询业务

服务企业、政府和投资者,提供各个产业可行性研究报告撰写和咨询服务

点击查看详细

物流产业园区规划

商务咨询业务

为企业提供物流园区规划咨询,包括市场调研、可行性、总体战略和运营规划等等

点击查看详细

PPT设计制作

商务PPT制作

商业计划书是一份全方位的项目计划,它从企业内部的人员、制度、管理以及企业的产品、营销、市场等各个方面对即将展开的商业项目进行可行性分析(包含论文PPT)。

点击查看详细